KAZAN KEBABI

MALZEMELER 4 adet patlıcan 250 veya 300 gr orta yağlı kıyma 1 orta boy kuru soğan rendelenmiş 3 diş sarımsak rendelenmiş 1/2 yemek K...

A+ A-
Farklı Tarifler ve Hepsi Denenmiş Nefis Lezzetler.


MALZEMELER

4 adet patlıcan

250 veya 300 gr orta yağlı kıyma

1 orta boy kuru soğan rendelenmiş

3 diş sarımsak rendelenmiş

1/2 yemek Kşğ domates salçası

1/2 yemek kşğ biber salçası

tuz,karabiber,kırmızı pul biber arzuya göre kekik (ben kullandım)

2 adet orta boy Domates rendelenmiş

3 veya 4 tane sivri biber

1/2 çay bardağı sıvı yağ

1/2 çay bardağı su


YAPILIŞI
Patlıcanlar alaca değimiz gibi soyulup bir parmak kalınlığında verevine kesilerek yalnız patlıcanların sonuna kadar değil yarısında bırakılacak şekilde yaptıktan sonra tuzlu suda 15- 20 dak. bekletilerek acı suyu çıksın diye.

Patlıcanlar beklerken domates ve sivri biberler hariç diğer tüm malzemeler kıymaya ilave edilerek yoğrulur ve cevizden küçük veya ceviz kadar köfteler yapılır.

Tuzlu suda bekleyen patlıcanlar yıkanıp hazırlanan köfteler patlıcanların arasına yerleştirilir tabanı geniş ( Karnıyarık Tenceresi ) gibi bir tencereye dizilir tüm patlıcanlar bittikten sonra üzerine rendelenmiş domatesler ve iri kesilmiş biberler yayılıp sıvı yağ üzerine gezdirilip çok az da tuz atıldıktan sonra üzerine bir kapak veya tabak kapatılarak kısık ateş patlıcanlar pişene kadar tutulur istenirse ocaktan almadan önce kıyılmış maydanozda konulabilir .

AFİYET OLSUN

Daha Fazla Lezzet

NEW 1276702597286713626

Yorum Gönder

  1. Ne nefis bir kebap olmuş bu böyle,ellerine sağlık..Patlıcan alıp yapmam lazım,çok hoşuma gitti..Afiyuet olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım nefis görünüyor.sizlere afiyet olsun çok öptüm ... sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuştur eminim. akşama yemeğe misafirm var yemeği öylece alıp kaçıyorum. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. enfes görünüyor ellerine saglik aksam yemegide yakin aciktim dogrusu:))

    YanıtlaSil
  6. gülocum bu kazan kebabını benim kayınvaldemler ok yapar..harika bir yemektir...ben de öğrenmiştim yapmasını, süper oluyor...

    bu arada blogun harika olmuş, hemen ekliyorum blog listeme, tariflerden bol bol yararlanırım artık ;)

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    2 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item